USTAWICZNE KSZTAŁCENIE LEKARZY
MATERIAŁY MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ
Redakcja naukowa: Wiesław Tysarowski, Andrzej Szczurowicz
Kielce 1990
“W dniach 20-21 października 1989 roku w Kielcach odbyła się pod patronatem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej międzynarodowa konferencja naukowa na temat >>Ustawiczne kształcenie lekarzy<<. Konferencja została zorganizowana przez Sekcję Studiów Medycznych i Oddział Kielecki Polskiego Towarzystwa Lekarskiego oraz Kieleckie Towarzystwo Naukowe. (…)”
prof. dr hab. Wiesław Tysarowski
dr hab. Andrzej Szczurowicz
SPIS TREŚCI:
- Wiesław Tysarowski, Andrzej Szczurowicz – Wstęp
- Piotr Boroń – Współudział Polskiego Towarzystwa Lekarskiego i lekarskich towarzystw naukowych w kształceniu medycznym i szkoleniu podyplomowym lekarzy
- Krzysztof Brożek – Aktualność koncepcji z 1937 roku kształcenia ustawicznego lekarzy w Polsce (między innymi z udziałem izb lekarskich i towarzystw lekarskich)
- Tadeusz L. Chruściel – Farmakologia ma dwa oblicza
- Derek J. Fry, Ron Clark – Interactive video as an aid for teaching anatomy
- Lesław Grzegorczyk – Po 20 latach działalności Instytutu Medycyny Klinicznej w Rzeszowie
- Tomasz Jaroszewski – Gazeta lekarska – dlaczego i jaka?
- Tatiana Kaliszuk-Makles – Przewidywane skutki nowych zjawisk w dziedzinie przepływu informacji i międzynarodowego komunikowania się (implikacje dla polskiej medycyny)
- Zbigniew Knapik – Rola uczelni medycznych w kształceniu kadr służby zdrowia
- Jan Lechicki, Bogdan Strzelecki – Doświadczenie Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Morawicy koło Kielc w ustawicznym szkoleniu lekarzy psychiatrów
- Izydora Michalska, Krzysztof Rożkowski – Potrzeba edukacji pedagogicznej lekarzy w ramach kształcenia podyplomowego
- Jadwiga Mirecka – Kształcenie podyplomowe w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej oraz odpowiedzialność uczelni za jakość kształcenia
- Zuzanna Morawska – Rola uczelni medycznych w kształceniu podyplomowym kadr medycznych
- Marian Obara – Czy szkolnictwo medyczne wymaga kuracji?
- Marian Obara – Proces kształcenia w opinii studentów Poznańskiej Akademii Medycznej
- Marian Obara, Leszek Rębała – Skuteczność kształcenia studentów medycyny w zakresie postępowania w stanach naglących
- Roman Oracz – Nowy system podnoszenia kwalifikacji zawodowych lekarzy w ZSRR. Rola instytucji służby zdrowia oraz medycznych towarzystw naukowych
- Roman Oracz – Rola uczelni medycznych w doskonaleniu fachowej wiedzy lekarzy
- Tadeusz Henryk Piłat – Kształcenie ustawiczne i jego wpływ na kształtowanie się wzoru osobowego lekarza
- Vincenzo Pipitone – Walka z chorobami reumatycznymi. Program EULAR 1987
- Bronisław Pokrzycki – Wielostronne kształcenie warunkiem realizacji zasady ustawicznego kształcenia
- Leszek Rębała – Psychodydaktyczne uwarunkowania niepowodzeń studentów medycyny
- Ryszard Szozda – Projekt systemu kształcenia podyplomowego lekarzy z uwzględnieniem zmiany systemu specjalizacji z ukierunkowaniem na POZ, zgodnie z programem “Zdrowie dla wszystkich do roku 2000”
- Jan Trąbka – Koncepcja informatyzacji studiów medycznych na podstawie 15-letnich doświadczeń krakowskich
- Jan Trąbka, Wojciech Trąbka – Modele rzeczywiste dla potrzeb medycznych systemów informatycznych
- Wiesław Tysarowski – Koncepcja edukacji permanentnej
- Spis uczestników konferencji